Jubileusz 100-lecia szkoly - 05.10.2018
n w    w w w w

baner
Jesteś tu:   Strona główna / Kierunki kształcenia / Technik logistyk / Perspektywy zatrudnienia dla logistyka
duże małe domyślna
Perspektywy zatrudnienia dla logistyka PDF Drukuj Email
Wpisany przez Magdalena Pawłowska   

Logistyk to specjalista potrzebny w każdej firmie. Od fabryki po zakład komunikacji miejskiej.

Szansę na karierę w logistyce ma każdy, kto posiada zdolności organizacyjne, potrafi myśleć analitycznie, nie ma problemów z planowaniem zadań i organizacją pracy. Na kierowniczych stanowiskach niezbędna jest oczywiście umiejętność zarządzania ludźmi, doświadczenie w branży i znajomość języków obcych.

Logistyka, czyli proces zarządzania łańcuchem dostaw, w każdej nowocześnie prowadzonej firmie odgrywa ogromną rolę. Na kandydatów, którzy chcą rozpocząć karierę w tej branży czeka wiele różnorodnych stanowisk w dużych firmach. Jeśli wykażą się odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, mogą liczyć na wysokie wynagrodzenie oraz pewność, że dla nich pracy na rynku nie zabraknie.

Przykładowe stanowiska pracy

  • logistyk
  • spedytor
  • ekspedytor

 specjalista ds.

  • zaopatrzenia,
  • sprzedaży i prognozowania popytu,
  • planowania zakupów,
  • handlu elektronicznego (e-commerce),
  • logistyki miejskich usług infrastrukturalnych,
  • systemów informacyjnych wspomagających dystrybucję,
  • gospodarki odpadami,
  • planowania produkcji i zapasów,
  • gospodarki materiałowej, pakowania i opakowań,
  • transportu wewnętrznego.
  • konstruowania rozkładów jazdy.
  • Technik logistyk z zamiłowaniem do munduru świetnie sprawdza się w jednostkach (wydziałach) logistycznych
    służb mundurowych i kryzysowych.

"W krajach Unii Europejskiej przedsiębiorstwa stosują zasady logistyki od wielu lat, w Polsce stosuje je tylko około 2 procent firm" - czytamy na stronach internetowych poznańskiego Centrum Edukacji Logistycznej Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Coraz więcej firm, a także jednostek samorządu terytorialnego, dostrzega konieczność podjęcia stosownych działań logistycznych w zakresie swojej działalności, by móc efektywnie funkcjonować, a wręcz utrzymać się na rynku. Przedsiębiorstwa, w chwili obecnej, aby osiągnąć sukces, muszą poszukiwać oszczędności nie tylko w obszarze produkcji, świadczonych usług czy zmniejszania zatrudnienia i wynagrodzeń, ale przede wszystkim poszukiwać usprawnień swoich procesów logistycznych.
Logistyka jest jedną z najszybciej rozwijających się sfer działalności gospodarczej w naszym kraju, Europie, jak i na świecie. Na podstawie obserwacji rynku, większość nowo powstających miejsc pracy związana jest właśnie z tą sferą. Powstają nowe sieci handlowe, przedsiębiorstwa przemysłowe, dystrybucyjne i transportowo-spedycyjne. Wiąże się to z zapotrzebowaniem na ludzi dysponujących rzetelnym przygotowaniem do wykonywania pracy.

Według ankiety, jaką „Newsweek” przeprowadził wśród kilkudziesięciu polskich pracodawców z różnych branż w 2010 roku, w gronie najbardziej poszukiwanych zawodów logistyk plasuje się w czołówce, a w ciągu dziesięciu lat awansuje na pozycję lidera.
Region radomski ma szansę na rozwój gospodarczy poprzez nowe możliwości jakie daje centralne położenie w Polsce oraz budowana nowa infrastruktura drogowa i w niedalekiej przyszłości kolejowa, a także lotnisko na Sadkowie. Już obecnie działają tutaj liczne przedsiębiorstwa z branży TSL a także powstają nowoczesne parki logistyczne.

Technik logistyk to kierunek wychodzący naprzeciw nowej sytuacji gospodarki rynkowej – systematycznie wzrasta zapotrzebowanie na absolwentów, którzy posiadają znajomość logistyki, czyli potrafią podnosić konkurencyjność i efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw, które coraz częściej poszukują pracowników nie będących wyłącznie specjalistami w jednej danej dziedzinie, ale znających wszystkie zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa i będących dobrymi organizatorami.
Zawód logistyka jest obecnie profesją bardzo cenioną, a jego znaczenie w zarządzaniu firmą zdecydowanie rośnie. Firmy chcą skutecznie walczyć z konkurencją oraz podnosić poziom obsługi klienta i coraz bardziej doceniają znaczenie wiedzy logistycznej w swoim codziennym funkcjonowaniu.